Ayla DemirAyla Demir
Ayla Demir
Okul Ortaokul
Adı Soyadı Ayla Demir
Branşı Görsel Sanatlar

Sanat yaratıcı düşünceyi, yaratıcı sorun çözme becerilerini, hızlı ve doğru karar verme yetisini, analitik düşünmeyi ve neden sonuç ilişkisi kurma yeteneklerini geliştirir. Ayrıca çocuklarda duyarlılığı, motor becerilerini, dil yetilerini ve sosyal becerileri geliştirmede de önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerimin başta resim olmak üzere çeşitli sanat dallarında çalışmalar yaparak onların yaratıcılıklarını artırmaya ve kendi yeteneklerini keşfetmelerine rehberlik etmeyi hedeflemekteyim.

Lisans: Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Resim-İş Öğretmenliği (2001-2005)

Bahri AkgünBahri Akgün
Bahri Akgün
Okul Anaokulu
Adı Soyadı Bahri Akgün
Branşı Görsel Sanatlar Öğretmeni

Eğitim

Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi ve Çermik Lisesi  (1999-2003)

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi,Görsel Sanatlar Öğretmenliği (2007-2011)

Anadolu Üniversitesi, Sağlık Kurumları Yöneticiliği (2016)

 

Çalışma Hedefleri

Özel Diyarbakır İngiliz Kültür Okulları'nda öğrencilerimi hayatımın her anında yaşayarak ve tecrübelerle edinmiş olduğum ve yeniliklere açık bir perspektifle sanatsal ve sosyal yönleri güçlü, özgüveni yüksek ve başarılı bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyorum. Bulunduğumuz zamanın ve geleceğin koşullarını da dikkate alarak hazırladığım ve yaptırdığım çalışma ve projelerle öğrencilerimin yaratıcılıklarını, yeteneklerini ve kendilerini keşfetmelerini sağlarken bir taraftan da da toplumsal değerleri önemseyen bireyler olarak yetişmelerini sağlama idealindeyim.

Birdal AkkayaBirdal Akkaya
Birdal Akkaya
Okul İlkokul
Adı Soyadı Birdal Akkaya
Branşı Sınıf Öğretmeni

Eğitim

Lise     : Çüngüş Lisesi (1983-1986)

Lisans  : Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Yüksek Okulu

              (1988-1990)

 

İş Tecrübeleri

Ali Paşa İlköğretim Okulu (1991-2002)

Yunus Emre İlköğretim Okulu (2002-2005)

Merkez Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu (2005-2008)

Bağlar Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu (2008-2011)

Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı İlkokulu (2011-2019)

 

Çalışma Hedefleri

Bilim, sanat ve teknolojide çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak için biz eğitim emekçilerine ve siz değerli velilere büyük sorumluluk düşmektedir. Bu görevi üstlenirken öğrencilerime, özgürlükçü, yaratıcı, kendine güvenen, sorgulayan, eleştiren ve eleştiriye açık iletişim yönü kuvvetli sosyal aktivitelerle kendini donatmış, bilgi edinmede kendine uygun öğretim tekniklerini kullanabilecek, özyönetim becerisine sahip, geleceğe umutla bakmamızı sağlayacak özgür bireyler yetiştirmeyi hedefliyorum.

Cahit ŞimşekCahit Şimşek
Cahit Şimşek
Okul İlkokul
Adı Soyadı Cahit Şimşek
Branşı Beden Eğitimi

Eğitim

Lise           : İstanbul Bakırköy Lisesi (2009-2012)

Lisans        : Trakya Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu (2013-2017)

 

Çalışma Hedefleri

Milli takım ve 1. lig takımlarında görev yapmış, yurt içi ve yurt dışında spor organizasyonlarında görev almış, sporun en önde gelen hocaları ve yöneticileri ile uzun yıllar çalışma fırsatı bulmuş ve özel okulda öğretmenlik alanında tecrübeli eğitimcilerin birikim ve deneyimlerinden faydalanarak kendini yetiştirmiş bir eğitmenim. Tüm bu deneyimlerimi öğrencilerimle paylaşmayı hedeflemekteyim.

Celal KaçmazCelal Kaçmaz
Celal Kaçmaz
Okul İlkokul
Adı Soyadı Celal Kaçmaz
Branşı Sınıf Öğretmeni

Eğitim

Lise: Elazığ Atatürk Lisesi (1976)

Lisans: Sivas Eğitim Enstitüsü (1978)

İş Tecrübeleri

Kars Göle Çakıldere Köyü İlkokulu (1979-1983)

Sivas Suşehri Kuzuluk Köyü İlkokulu (1983-1986)

Kayseri Pınarbaşı Mehtiye Köyü İlkokulu (1986-1988)

Kayseri Pınarbaşı Karakuyu Köyü İlkokulu (1988-1991)

Kayseri Pınarbaşı Gebelek Köyü İlkokulu (1991-1992)

Hatay Antakya Orhanlı Topardıç Köyü İlkokulu (1992-1994)

Hatay Antakya Ataker İlkokulu (1994-1996)

Hatay Antakya Vali Teoman İlköğretim Okulu (1996-2010)

Özel Diyarbakır Dicle Fırat Koleji (2013-2017)

Eğitim Hedefleri

Çağdaş ve medeni toplumların, dünyayı tabiat bilimleriyle anlayan, matematik ile açıklayan, zengin kelime dağarcığı ile anlatabilen ve güzel sanatlarla estetik katabilen nesillerin omuzlarında yükseleceğin bilinci ile mesleğimi icra etmekteyim. Başarısız öğrenci yoktur, keşfedilmemiş yönleri olan öğrenci vardır. Bu yüzden hiçbir öğrencimizi geride bırakmadan, her gün hep birlikte yeniden öğrenerek gelecekte dünya vatandaşı yeni nesiller yetiştirmek için Dicle Fırat Koleji’ndeyim.

Devran BAYRAMDevran BAYRAM
Devran BAYRAM
Okul İlkokul
Adı Soyadı Devran BAYRAM
Branşı Rehberlik

Eğitim

Lise              : Süleyman Demirel Lisesi (2005-2009)

Lisans           : İnönü Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü (2010-2014)

Pedagojik formasyon: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi (2016)

 

Çalışma Hedefleri

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık servisi çocukların okulda duygusal ve sosyal yönlerinin gelişimi, okul akademik başarıları ve genel olarak hayatta başarılı olmalarında önemli rol oynamaktadır. Kapsamlı bir okul danışmanlığı programı standartlara dayalı ve veri odaklıdır ve okulun akademik misyonunun ayrılmaz bir parçasıdır. Öğrencilerimin kendilerini keşfetme, geliştirme ve gerçekleştirmeleri, olumlu kararlar almaları için gerekli akademik, sosyal, duygusal süreçlerine katkı sunmak için çalışmalar yürütmekteyim.

Felat S. ÖzerFelat S. Özer
Felat S. Özer
Okul Ortaokul
Adı Soyadı Felat S. Özer
Branşı Türkçe Öğretmeni

Eğitim

Lisans: Anadolu Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü

Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi, Kürt Dili ve Edebiyatı

Doktora: Dicle Üniversitesi Kürt Dili ve Edebiyatı

Çalışma Hedefleri

Çağdaş, değişime ve eleştiriye açık, sevgi ve saygı ekseninde disiplini esas alan bir eğitim öğretim anlayışıyla süregelen öğretmenlik mesleğimin; İngiliz Kültür Koleji’inde en etkili bir şekilde icra edeceğimin inancı ve umudunu taşımaktayım. İnsan odaklı olan eğitim penceremden hareketle; öğrencilerim, velilerim, mesai arkadaşlarım ve idaremle tam bir uyum içinde; olması gereken en iyi, en güzel ve en başarılı öğrenci profilini oluşturmak hedefindeyim.

Türkçe dersimde; güncel hayata endeksli dilde, sözcükte, konuşma adap ve ölçülerinde mükemmel öğrenciler yetiştirmek esas önceliğimdir. Ulusal sınavlara, hazırlama ve motive çalışmalarımızda sorgulayan, ezberin kölesi olmayan, özgüveni yüksek ve tüm ezberleri bozan bir ‘Türkçe dersi’ işleme öğretme tarzımla öğrencilerimi hedefe kilitleme amacındayım.

Gülden AkbulutGülden Akbulut
Gülden Akbulut
Okul Ortaokul
Adı Soyadı Gülden Akbulut
Branşı Fen Bilgisi Öğretmeni

Eğitim

Bismil Lisesi (1997-2000)

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü (2002-2007)

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Matematik Tezsiz Yüksek Lisans Eğitimi (2009-2010)

Çalışma Hedefleri

Yenilikçi, araştırmacı, disiplinli bir eğitimci olarak çeşitli dershane, özel okul ve devlet okullarındaki 10 yılı aşkın deneyimlerimi Özel Diyarbakır İngiliz Kültür Koleji’ndeki öğrencilerimle paylaşıyorum. Öğrenci odaklı eğitim felsefesinden yola çıkarak çalışma arkadaşlarım, okul yönetimi ve velilerle işbirliği içinde sosyal, özgüvenli, araştırmacı öğrenciler yetiştirmeye çalışıyorum. Fen alanında uygulama ve laboratuar derslerinin öneminden hareketle teorik bilgilerin mutlaka deneylerle pekiştirilmesi, hayatla ilişkilendirilmesi gerektiğine inanıyorum. Alanımı ve öğrencilerimi çok seviyor, mesleğimi sevgi ile gerçekleştiriyorum.

İlyas Esmerİlyas Esmer
İlyas Esmer
Okul Ortaokul
Adı Soyadı İlyas Esmer
Branşı Rehber Öğretmen

Eğitim

Lise: Fatih Lisesi (1994-1997)

Dicle Üniversitesi, Felsefe Bölümü (1994-1997)

Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Tezsiz) (2006-2007)

Sertifikalar

Temel Psikoloji

Aile Danışmanlığı

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Çalışma Hedefleri

Özel Diyarbakır İngiliz Kültür Okulları'nda okuyan öğrencilerimin öğrenme süreçlerini takip ederek öğrenci, okul idaresi, öğretmen ve velilerimize öğrencinin akademik alanlarındaki öğrenme eksikliklerinin farkına varmalarını sağlamak, tamamlama ve destek çalışmaları yapmalarına rehberlik etmek, öğrencilerin TEOG, LGS ve diğer sınavlarda başarılarına destek olmak temel hedeflerim arasında yer almaktadır. Dicle Fırat'daki eğitim-öğretim sürecine paralel olarak öğrencilerin hayata hazırlanmaları, farkındalık geliştirmeleri, çözüm odaklı olmaları ve kendilerini tanımalarına destek vererek huzurlu, mutlu bireyler olmalarını sağlarken velilerimize, öğretmenlerimize ve okul yönetimine bu konuda destek olmaktayım.

İshak Işıkİshak Işık
İshak Işık
Okul Ortaokul
Adı Soyadı İshak Işık
Branşı Beden Eğitimi

Ünlü Antik düşünür Platon’a göre “zihinsel eğitim ve bedensel yetilerini en güzel bağlayan ve onları en ölçülü şekilde ruhun hizmetine sokan, tam eğitilmiş ve uyum sağlamış insandır”. Günümüzde de geçerli olan bu görüş beden eğitimi öğretmeni olarak benim de eğitim anlayışımı oluşturmaktadır. Beden Eğitimi dersleri çocukların bedensel ve iskelet sistemlerinin gelişmesine yardımcı olmanın yanı sıra çocukların birbirleriyle iletişim kurma becerileri ve sorumluluk edinme, kendine güven ve akademik başarılarını da birlikte getirmektedir.

Lisans: Dicle Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Meslek Yüksek Okulu (2009-2013)

Lisans: Anadolu Üniversitesi, Adalet Yüksek Okulu (2015-2017)

Meral KahramanMeral Kahraman
Meral Kahraman
Okul Anaokulu
Adı Soyadı Meral Kahraman
Branşı Çocuk Gelişimi Öğretmeni

Eğitim

Lise: Diyarbakır Süleyman Demirel Lisesi (2003-2004)

Lise: Diyarbakır Muazzez Sümer Kız Meslek Lisesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü (2005-2007)

Ön Lisans: Siirt Üniversitesi, Çocuk Gelişimi Bölümü (2008-2010)

Lisans: İstanbul Üniversitesi Sosyal Hizmetler Uzmanlığı Bölümü (2018-devam ediyor)

Sertifikalar

Drama, Bilgisayar, İlk Yardım, İş Güvenliği

Çalışma Hedefleri

Araştırma, öz motivasyon, girişimcilik ve farklı yetenekler edinme konularında kendini sürekli geliştirmeyi amaç edinen bir eğitimci olarak çocukların kendi deneyimlerini ortaya koyarak öğrenmelerini önemsiyorum. Önceden hazırladığım öğretici materyaller aracılığıyla çocukların çevreyi tanıyarak, kavrayarak ve deneyimlenerek öğrenmeleri için teşvik edici aktiviteler sunmaktayım. Böylece mutlu, iç disiplini gelişik, bilgiye ulaşmayı ve bilgiyi kullanmayı bilen, kendine güvenen, yaratıcı problem çözme yetisi olan, sorumluluk sahibi ve girişimci çocuklar yetiştirmekteyim.

Resul ÜstünResul Üstün
Resul Üstün
Okul İlkokul
Adı Soyadı Resul Üstün
Branşı Sınıf Öğretmeni

Eğitim

Batman Lisesi (1976)

Mardin Eğitim Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bölümü (1978)

Anadolu Üniversitesi, Türkçe Öğretmenliği Bölümü (2002)

İş Tecrübesi

Erzurum Tekman Merkez İlkokulu (1979-1983)

Erzurum Pasinler Yayladağ İlkokulu (1983-1988)

Erzurum Merkez İnönü İlkokulu (1989-1990)

Erzurum Hınıs Şanverdi İlkokulu (1990-1991)

Diyarbakır Kocaköy Suçıktı İlkokulu (1991-1992)

Ergani Ziyaret İlkokulu (1992-1994)

Ergani Kenan Evren İlköğretim Okulu (1994-1996)

Diyarbakır Vehbi Koç İlköğretim Okulu (1996-2005)

Diyarbakır Şair Sırrı Hanım İlköğretim Okulu (2005-2014)

Özel Diyarbakır Dicle Fırat Koleji (2014-2020)

Özel Diyarbakır İngiliz Kültür Koleji (2020-halen)

Çalışma Hedefleri

40 yıllık eğitimcilik deneyimimin Özel Diyarbakır Dicle Fırat Okulları'nda geçiren bir öğretmen olarak hedefim öğrencilerimi geleceğe taşıma sorumluluğu, evrensel değerlere sahip özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek; yerel koşulları da dikkate alarak hazırlayacağım program ve projelerle, sorun çözen, toplumsal değerleri önemseyen insan tipi yetiştirmektir.

Mesleki Yazılar

Ekin Sanat, Berfin Bahar, Esmer Popüler Kültür Dergileri

Radikal Pazar, Gündem Gazetesi, Hürriyet Gazetesi, Ergani Haber, Yeni Yurt gazeteleri

 

Yayınlanmış Eserler

* Toplumsal Eğitimin Temel Kuralları (Eğitim sisteminin eleştirisi eleştirisi ve Çocuk Hakları)

* Zaman Pusuda (şiir)

* Deşifre Etme Yalnızlığımı (şiir)

* Son Yaprak (şiir)

* Ay Işığı Tanıklığı (Roman)

* Xewna Yarê (helbest)

* Pêkenokên Amedê (pêkenok)

Serkan Çelebi Serkan Çelebi
Serkan Çelebi
Okul Ortaokul
Adı Soyadı Serkan Çelebi
Branşı Türkçe Öğretmeni

Eğitim

Lise: Yunuz Emre Lisesi

Lisans: Gaziantep Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (2007-2011)

Eğitim Hedefleri

Öğretmen, öğrencilere ilham veren ve onları peşinden sürükleyen kişidir. Öğrencinin motivasyonunu arttırarak başarı düzeyini en üst seviyeye çıkarandır. Bir eğitimci olarak en büyük hedefim, bireysel farklılıklar taşıyan öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlamaktır. Kendisinin ve yeteneklerinin farkında olan öğrenci çevresine de farkındalık yaratır, özgüveni artar. Özel Diyarbakır İngiliz Kültür Koleji ailesi olarak temel hedefimiz; başarılı, üretken,sağduyulu ve kendine güvenen bireyler yetiştirmektir. Çocuklarımız bizim aynalarımız ve toplumun geleceğini belirleyen yeni kuşaklardır. Bizler, onları en iyi şekilde yetiştirme sözüyle çıktığımız bu yola haklı bir gururla devam etmekteyiz. Gülen gözlerle bakan çocuklarımızla hepinizi selamlıyoruz.

Sino Bewar TekbaşSino Bewar Tekbaş
Sino Bewar Tekbaş
Okul Anaokulu
Adı Soyadı Sino Bewar Tekbaş
Branşı Müzik Öğretmeni

Eğitim

Lise: Hakkari Gazi Mustafa Kemal Lisesi (2005-2009)

Lisans: Dicle Üniversitesi, Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi Bölümü (2012-2016)         

İlgi Alanları

Klasik Gitar, Piyano, Şan Eğitimi, Perküsyon, Koro Şefliği

Yürüttüğü Çalışmalar

Yetenek Yarışmaları, O Ses Dicle Fırat Yarışması, Çok Dilli Korolar, Bilim Şenliği, 1. Sınıflar Okuma Bayramı Etkinlikleri, Yıl Sonu Koro Çalışmaları, Anaokulu Koro Çalışmaları

Çalışma Hedefleri

Özel Diyarbakır İngiliz Kültür Okulları'nda öğrencilerimi, çağdaş eğitim anlayışı çerçevesinde, müziğin geçmişten günümüze kültürel yapısı, diğer alanlarla ilişkisi; sosyal içeriği, psikolojik özelliği, eğitim niteliği konularındaki birikimlerle yetiştirmeyi ve geliştirmeyi, her çocuğun en az bir enstrüman çalmasını ve bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlarda çocukları yeterli seviyeye ulaştırarak müziksel kişilik özelliklerini şekillendirmeyi hedefliyorum. Bireylerin ve toplumların icra ettikleri ve dinledikleri müzikler onların müziksel kişiliklerini ortaya koyar. Müziksel kişilikleri de toplumun bilim, teknik, sanatsal ve kültürel gelişmişlik düzeyini belirler. Bu önemli noktayı dikkate alarak Diyarbakır İngiliz Kültür Koleji'nde verdiğim müzik dersleri, kurslar ve koro çalışmalarıyla öğrencilerime özgün bir müzik kişiliği kazandırmayı amaçlıyorum.

Uğur KayırılanUğur Kayırılan
Uğur Kayırılan
Okul Ortaokul
Adı Soyadı Uğur Kayırılan
Branşı Fen Bilgisi Öğretmeni

Eğitim

Lise: Atatürk Lisesi (2002-2004)

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Bölümü (2007-2011)

 

Çalışma Hedefleri

Fen öğrenen öğrenciler için yapabilecek en önemli şeylerden birinin, Feni mümkün olduğu kadar günlük yaşamla ilişkilendirmesi gerektiğine inanan bir eğitimciyim. Öğrenciler kendileriyle ilişkilendiremedikleri soyut konular karşısında ilgisiz olacaklarından derste başarıları da düşük olmaktadır. Deneyler ve diğer uygulamalı aktivitelerle sınıfta derslerin akıcı geçmesi sağlandığı gibi aynı zamanda öğrenciler bilim ile ilgilenmeyi ve uzun vadede öğrenmeyi sağlamaktadır. Son on yıldır özel okul tecrübelerimde öğrencilerimin laboratuar derslerinde çok daha iyi performans gösterdiklerini gördüm. Bu nedenle sınıfımda mümkün olduğu kadar çok sayıda uygulamalı çalışmalar yürütmeyi planlamaktayım.

Uğur KorkmazUğur Korkmaz
Uğur Korkmaz
Okul Ortaokul
Adı Soyadı Uğur Korkmaz
Branşı Basketbol Antrenörü